Напиши нова тема Отговори на тема  [ 9 мнения ] 
forumtools   forumtools
Автор Съобщение
 Заглавие: Пак за проблема със светенето на инжекциона при студено врем
UNREAD_POSTПубликувано на: 17 Дек 2009, 16:35 
Offline
Фен на ItalAuto
Аватар

Регистриран на: 23 Окт 2008, 17:01
Мнения: 843
Местоположение: Габрово
Вчера като се прибирах и на 50 м от дома ми светна проклетията, просто бях намалил, след това угасих и пробвах на няколко пъти да запаля, палеше, но не угасваше лампата и двигателя не работеше нормално, поизчаках малко 2-3 мин и след това всичко се оправи. Като я пусна по инерция пак се получава този проблем. Още като я купих я закачих на комп и той даде грешка в температурния датчик и затова го смених. Термостата не ми създава проблеми имам си парно и си отваря и затваря нормално. Това ме мъчи вече втора зима.
Вижте какво намерих:
Intake air temperature sensor
Intake air temperature is measured by temperature sensor (B) located on the butterfly valve case.
This sensor consists of a plastic case on which is located the reactive element (1), which consists of a
resistance (N.T.C.) that varies in inverse proportion to temperature.
If temperature is between 15° C - 30° C, resistance is 3.3 -1.5 kQ. If temperature is about 80° C, the resistance
is 0.280 - 0.360 Q.
Terminal 13 of the ECU (A) supplies terminal 1 of sensor (B); the circuit is earthed from terminal 2 of the
sensor to terminal 27 of the ECU.
When the sensor is disconnected, the ECU supplies a voltage of 5 V. With the sensor connected, the
supply voltage alters according to temperature (internal sensor resistance).
Recovery
When the air temperature sensor is short-circuited (d.c.) or circuitis open (a.a), the ECU receives implausible
signals, i.e.:
- d.c. sensor: air temperature > 128° C
- a.c. sensor: air temperature < -50° C
In these cases, the ECU implements a Recovery strategy which takes an air temperature of 20° C as a reference.

това е от: Bravo_Service_Manual_Part_1.pdf страница 134
Само там не съм бутал, т.е. датчика за температурата на въздуха. Мисля най-напред да я кача на компа, после да меря и накрая да почистя, ако пак не се оправи ще се насоча към смяна.
На ясно ли е някой как работи системата? Аз разсъждавам така: компа си проверява данните от температурния датчик на антифриза и данните от температурния датчик на въздуха, следи и положението на педала и тогава си определя дозирането на горивото. Когато отпусна педала той минава на празен ход, ако някой от двата температурни датчика го лъже той не дозира правилно. Дали съм прав?
И още нещо ме смути при прегледа на документацията, говорят за температурен датчик на въздуха при инжекциона и за такъв във въздушния филтър, къде е той всъщност?


Прикачени файлове:
temp.JPG
temp.JPG [ 175.5 KiB | Прегледано 1368 пъти ]
temp1.JPG
temp1.JPG [ 344.87 KiB | Прегледано 1368 пъти ]

_________________
Fiat Brava 1,4/12V/97 г. Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка.
Закон на Мърфи.
Върнете се в началото
 Профил  
 
 
 
 Заглавие: Re: Пак за проблема със светенето на инжекциона при студено врем
UNREAD_POSTПубликувано на: 18 Дек 2009, 04:06 
Offline
Абсолютен маниак на ItalAuto
Аватар

Регистриран на: 21 Окт 2008, 15:27
Мнения: 6583
Местоположение: София, Надежда Marea Weekend 1,6 AG Zenit
NikMar написа:
... Аз разсъждавам така: компа си проверява данните от температурния датчик на антифриза и данните от температурния датчик на въздуха, следи и положението на педала и тогава си определя дозирането на горивото. ...

Предполагам, че следи и показанията на ламбдата и оборотите. И когато един от параметрите не е според запаметената таблица и няма възножност за регулииране, ЕКУ минава в сервизен режим.
bw.gif

_________________
Фиат Ланча Алфа Ромео Fiat Lancia Alfa Romeo
Брава Браво Мареа Типо Пунто Купе Brava Bravo Marea Tipo Пунто Coupe, консултации, ремонт, италиански автомобили, тунинг, електроника, Палио, делта Форум

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 
 
 Заглавие: Re: Пак за проблема със светенето на инжекциона при студено врем
UNREAD_POSTПубликувано на: 18 Дек 2009, 11:12 
Offline
Фен на ItalAuto
Аватар

Регистриран на: 23 Окт 2008, 17:01
Мнения: 843
Местоположение: Габрово
Да, така е има още много параметри с които добичето се съобразява, но аз акцентирах само в/у тези за които пише "грешка в темп. датчик".

_________________
Fiat Brava 1,4/12V/97 г. Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка.
Закон на Мърфи.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 
 
 Заглавие: Re: Пак за проблема със светенето на инжекциона при студено врем
UNREAD_POSTПубликувано на: 18 Дек 2009, 13:42 
Offline
Абсолютен маниак на ItalAuto
Аватар

Регистриран на: 21 Окт 2008, 15:27
Мнения: 6583
Местоположение: София, Надежда Marea Weekend 1,6 AG Zenit
Виж с мултицета какво ще покаже.


Прикачени файлове:
untitled.JPG
untitled.JPG [ 24.54 KiB | Прегледано 1325 пъти ]
untitled1.JPG
untitled1.JPG [ 31.54 KiB | Прегледано 1315 пъти ]

_________________
Фиат Ланча Алфа Ромео Fiat Lancia Alfa Romeo
Брава Браво Мареа Типо Пунто Купе Brava Bravo Marea Tipo Пунто Coupe, консултации, ремонт, италиански автомобили, тунинг, електроника, Палио, делта Форум

Изображение
Върнете се в началото
 Профил  
 
 
 
 Заглавие: Re: Пак за проблема със светенето на инжекциона при студено врем
UNREAD_POSTПубликувано на: 18 Дек 2009, 15:21 
Offline
Фен на ItalAuto
Аватар

Регистриран на: 23 Окт 2008, 17:01
Мнения: 843
Местоположение: Габрово
Май че ще се окаже термостат, ето в другия форум какво коментирахме: http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=51890 даже си го поръчах 42,50 лв. Симптомите ми са като на SanDsTorM от другия форум.

_________________
Fiat Brava 1,4/12V/97 г. Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка.
Закон на Мърфи.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 
 
 Заглавие: Re: Пак за проблема със светенето на инжекциона при студено врем
UNREAD_POSTПубликувано на: 18 Дек 2009, 15:55 
Offline
Абсолютен маниак на ItalAuto
Аватар

Регистриран на: 21 Окт 2008, 15:27
Мнения: 6583
Местоположение: София, Надежда Marea Weekend 1,6 AG Zenit
След като в първия пост беше написал това
NikMar написа:
... Термостата не ми създава проблеми ...

термостата като възможност го бях изключил. Но ако по инерция температурата ти пада бързо, особено в това студено време, е напълно възможно да е термостата.

_________________
Фиат Ланча Алфа Ромео Fiat Lancia Alfa Romeo
Брава Браво Мареа Типо Пунто Купе Brava Bravo Marea Tipo Пунто Coupe, консултации, ремонт, италиански автомобили, тунинг, електроника, Палио, делта Форум

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 
 
 Заглавие: Re: Пак за проблема със светенето на инжекциона при студено врем
UNREAD_POSTПубликувано на: 18 Дек 2009, 16:20 
Offline
Фен на ItalAuto
Аватар

Регистриран на: 23 Окт 2008, 17:01
Мнения: 843
Местоположение: Габрово
sok1 написа:
След като в първия пост беше написла това
NikMar написа:
... Термостата не ми създава проблеми ...

термостата като възможност го бях изключил. Но ако по инерция температурата ти пада бързо, особено в това студено време, е напълно възможно да е термостата.

Никой не е безгрешен, писах го защото си имам парно и през лятото не ми загрява, та затова си мислех че е наред, но по писаното от колегата след като се замислих, се сетих че зимата не ми достига никога оптималните 90 градуса и по инерция наистина температурата спада бързо. А бе требе да се мисли по-задълбочено понякога. bu.gif

_________________
Fiat Brava 1,4/12V/97 г. Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка.
Закон на Мърфи.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 
 
 Заглавие: Re: Пак за проблема със светенето на инжекциона при студено врем
UNREAD_POSTПубликувано на: 24 Дек 2009, 20:32 
Offline
Фен на ItalAuto
Аватар

Регистриран на: 23 Окт 2008, 17:01
Мнения: 843
Местоположение: Габрово
Днес смених термостата, след очакваните проблеми с махането на проклетите скоби и доста време за обезвъздушаване, сега колата се държи съвсем като истинска. Стария термостат не затваряше до край. Сега си ми държи оптималната температура, лампата не свети и парното е фантастично.
Благодаря на всички отзовали се и най-вече на SanDsTorM от другия форум.

_________________
Fiat Brava 1,4/12V/97 г. Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка.
Закон на Мърфи.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 
 
 Заглавие: Re: Пак за проблема със светенето на инжекциона при студено врем
UNREAD_POSTПубликувано на: 15 Яну 2010, 00:18 
Offline
Водач на МПС
Аватар

Регистриран на: 23 Юни 2009, 17:21
Мнения: 74
Местоположение: Ямбол-автогарата
Мдаааа моят проблем със тази лампа също се реши след смяна на термостата .Явно лампата отчита че датчика не подава нужната информация или че двигателя не работи в нормален режим т.е./студено и е / [go.gif] [hr.gif] А аз си мислех че се скапва некоя дюза или нещо от сорта .... [ca.gif]

_________________
Fiat Marea Weekend 1,9 Jtd 105cc. 99"
БТР - Opel Kadet 1,6 D 54cc. 88"


Върнете се в началото
 Профил  
 
 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 9 мнения ] 



Кой е на линия

 

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 3 госта

 

Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

 
Иди на:  
cron
yukari
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007, 2010, 2011 phpBB Group

Theme created by Talihim Yok and modded by G&T for ИТАЛАУТО Форум България
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов